امام جمعه شیراز دهم تیرماه از تریبون نماز جمعه گفت: "چرا کوچه ای را که منتهی به برگزاری محل نماز جمعه می شود را درست نمی کنید؟ چرا مسئولان از این وضع نابسامان نماز جمعه خود را به بی خبر جلوه می دهند ..."
کوچه پشت محل برگزاری نماز جمعه شیراز که اتفاقا ساختمان مدیریت حوزه علمیه شیراز نیز در آن وجود دارد و محل رفت و آمد طلاب و فضلاست ، متاسفانه به ‌محل دنجی برای استقرار مردان و زنان معتاد تبدیل شده است.


وجود معتادینی که اوضاعشان آنقدر خراب است که حتی به زحمت قادر به نشستن هستند ، و آلودگی اطراف آنها نه تنها هر رهگذری را مورد تاثیر قرار داده بلکه موجب هتک حرمت اماکن مقدس اطراف این محل گردیده است ،‌ به طوری که بسیاری از زائران محترم حضرت شاهچراغ که برای استراحتی چند دقیقه ای دنبال فضایی سبز می گردند با این صحنه مواجه می شوند.


شاید عکس پیوستی گویای تمام واقعیت نباشد ، اما باید این را هم پذیرفت که عکاسی در آن محیط نیاز به امنیت برای عکاس دارد که این مهم برای ما فراهم نبود ،‌برای همین چند عکس نیست خطراتی متوجهمان شد.
شاید بتوان گفت:یا مسئولین محترم مرتبط با این مطالبه واقعا جزئی امام جمعه شیراز اصلا از خطبه های نماز جمعه بی خبرند و یا به سخنان نماینده ولی فقیه وقعی نمی گذارند.