بسم الله الرحمن الرحیم

امروز ظهر کانال تلوزیون را عوض کردم . مبهوت به صحنه هایی کوتاه از یک فیلم که ظاهرا در مورد حضرت مسیح علیه السلام بود خیره شدم .
با دقت صحنه های کوتاه را دنبال کردم ، مشخص بود تبلیغ است ، برای یک فیلم اما سینمایی بودن یا نبودنش را ... ، ناگهان جرقه ای در ذهنم ایجاد شد ، شادمان فریاد زدم : فیلم مسیح طالب زاده . 
رفتم ، گشتم و متن گفتگوی سوره را با طالب زاده پیدا کردم .
به نظر من باید قشر مذهبی همه بروند این فیلم را ببینند این فیلم حتی باید از اخراجی ها هم بیشتر فروش کند .

بخوانید:

اگر فیلمم موج ایجاد نکرد برمیگردم و مجموعه تلوزیونی میسازم

...
خود شما الان چه می‌کنید؟ چه فیلمی می‌سازید؟

الان فیلم مسیح را می‌سازم.

نسخه نهایی با نسخه‌ای که در جشنواره سال گذشته نمایش داده شد، چقدر فرق می‌کند؟

چون ما دو روایت درباره مسیح داشتیم، دو روایت متفاوت را به طور کامل فیلم‌برداری کردیم. یک روایت را که تلاطم کمتری داشت، اول مونتاژ کردم و صفحه‌های کلیدی دادگاه عیسی را ندادم. فقط تا شام آخر است و بعد تمام می‌شود. آن نسخه‌ای که برای پذیرش در جشنواره دادیم و در سه قسمت جشنواره پذیرفته شد، تا آخر محاکمه بود. ولی به قطع نگاتیو که رسید، احساس کردم این روایت صحیح نیست، کذب است. اینکه یکی از حواریون صالح عیسی به جای او مصلوب می‌شود، همه آن قصه هم بر اساس همان خط بود. بنابراین روایتی را که برای نمایش آن پرهیز داشتم، رسیدم به آنکه همین روایت صحیح است و همین را کار کردیم و الان مشغول مراحل پایانی‌اش هستیم.

در این نسخه چه اتفاقی می‌افتد؟

روایت مشهور است. روایت اول، که همه مفسرین قرآن از جمله علامه طباطبایی و بسیاری از دیگران معتقدند کسی که به حضرت مسیح خیانت کرد، به شکل عیسی درآمد و به صلیب کشیده شد.

هر دو روایت اسلامی است؟

بله، هر دو روایت اسلامی است. چهار ـ‌ پنج روایت است که مشهورترین آنها این دو روایت است، هر دو را فیلم‌برداری‌ کرده‌ام. منتها می‌خواستم ببینم آتش انتقاد از کجا می‌آید. مسیحیها ناراحت می‌شوند؟ یهودیها ناراحت می‌شوند؟ چه کسی واکنش نشان می‌دهد. لازم بود تست کنیم و بر اساس نتیجه‌ای که به دست آوردم، سراغ اصل مطلب رفتم.

پیش‌بینی‌تان درباره استقبال و رویکرد مردم به فیلم «بشارت منجی» که حالا مشغولش هستید، چیست؟ فکر می‌کنید مورد توجه قرار بگیرد؟

راستش نمی‌دانم. زود است که بخواهم پیش‌بینی کنم. صبر کنید تمام شود، بعد شاید بشود بهتر درباره‌اش حرف زد. مطمئن باشید اگر این فیلم اکران شود و مخاطب نگاه نکند، فیلم بدی ساخته‌ام. زمانی این کار خوب است که اولا‌ً بیرون از مرزهای ما یک دعوا راه بیندازد که بالاخره مسیح پسر خدا هست یا نیست. در این زمینه که ما تقیه‌ای نداریم یا آن‌قدر خوب باشد که بشود در دنیا لااقل درباره بعضی ویژگیهایش حرف زد. اما این هم کافی نیست. چون که ما این فیلم را برای جشنواره نساخته‌ایم. اگر مردم این فیلم را دیدند و در خارج از کشور بازتابی داشت و موجی ایجاد کرد و مسیحیها را به فکر انداخت که دوباره قرآن را بخوانند و بعد توانستم نگاهی را در دنیا تغییر دهم، آن وقت فیلم خوبی ساخته‌ام و فیلم بعدی را هم خواهم ساخت. اما اگر این کار را نکردم، برمی‌گردم و گزارش تلویزیونی تهیه می‌کنم..

شماره ۲۲ نشریه(مرحوم)سوره صفحه ۱۴

خاطره تلخ از فیلم اخراجی ها 

یاد خاطره تلخ از اخراجی ها افتادم . بعد از تعطیلات نوروز ۸۶ رفتم مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مستقیم رفتم معاونت فرهنگی .یکی از نیروها به نام  آقای عبداللهی را از قبل یک آشنایی مختصری داشتم .
شروع کردم رایزنی در مورد اکران فیلم اخراجی ها برای طلاب . او هم با روی خوش ما را تحویل گرفت و پیگیر شد و بعد از چند دقیقه گفت : سینما فرهنگیان که ما باهاش قرارداد داریم همیشه فیلمها رو به خاطر ارزانتر خریدن بعد از سینماهای دیگه میزاره . به همین خاطر طول میکشه اما ما حتما پیگیر خواهیم بود .
ما هم خوشحال عکسی از آقای عبداللهی گرفتیم و امیدوار رفتیم خبرش رو تنظیم کردیم و دادیم کی از بچه ها با عکس فرستاد خبرگزاری رسا ، اکران فیلم اخراجی تا یکماه دیگر برای طلاب اصفهانی.
البته این اولین و آخرین خبری اون بیچاره بود که تو رسا درج میشد . چون چند تا خبر دیگه هم گفتم بفرسته دیگه درج نشد که نشد . چرا ؟
به خاطر این که اصلا فیلم اخراجی ها اکران نشد و بعد ها دیدم یک خبری از معاونت فرهنگی حوزه درج شده ، البته این دفعه مصاحبه با رئیس کل بود احتمال میدم در مورد اخراجی ها هم سوال شده بوده و اونا تکذیب کردن .
البته من قصد داشتم چاپ خبرش رو ببرم به آقای عبداللهی بدم ولی خب هی امروز و فردا کردیم و آخرش هم ول شد.
خلاصه این ناشی بازیهای ما باعث شد رفیق بچارمون هم که خودمون تشویقش کرده بودیم کار خبری کنه از کار با رسا نا امید بشه . البت روحش هم از این جریان خبر نداره .