سلام

به قول ماه تمام که الآن برای خودش کلی دکون راه انداخته : سلامی چو بوی خوش از اینا .
تربیت 20 رو هم ببینید . گر چه همتون مثل خودم دهنتون بو شیر میده . البته به جز بعضیا که شیرینی هم ندادن .

خب بریم سر اصل مطلب .

تا حالا واژه‌های :

جیش المهدی (لشکر یا سپاه مهدی)                    مقتدی صدر ( رهبر جیش المهدی )

مقتدی صدر

به گوشتون خورده .

خب پس یه کم توجه کنید که نصف عمرتون بر فناست .

خلاصه میگم حوصلتون سر نره .

در حال حاضر تنها لشکر شیعی که علنا با آمریکایی ها در عراق میجنگه سپاهیه به نام جیش المهدی . این سپاه توسط مقتدی صدر رهبری میشه .
این فرد که سی و چند سال بیشتر سن نداره محبوبیت خاصی در بین عراقیها پیدا کرده . مقتدی صدر که قبلا امام جماعت مسجد کوفه بوده . در حال حاضر به خاطر مسائل امنیتی و اعلام دستگیری وی توسط سران نیروهای آمریکایی احتمالا در نجف به سر میبره .
جالب اینجاست که گروگانگیریهای انجام شده و ضرباتی که جیش المهدی به آمریکایی ها وارد کردن دست و پای این نیروها رو حسابی تو هم ریخته . حالا هم در به در دنبال مقتدی صدر میگردن تا ترورش کنند .
یه چیز جالب هم این که رییس خاندان صدر یعنی آیت الله صدر که در لندن به سر میبره از مقتدی صدر حمایت کرده .
همچنین نیروهای آمریکایی یک بار به ایران اتهام پناهندگی دادن به مقتدی صدر دادند که سخنگوی وزارت خارجه اینو رد کرد . و بارها هم اتهام کمک مالی و نظامی به جیش المهدی از طرف ایران رو دادند .
به چیز جالب هم بدونید و اون اینه که صدام قبل از سقوط حکومتش یه نیرویی رو پایه ریزی کرد به اسم جیش الشعبی ( یعنی نیروی مردمی ) و مردمی که طرفدارش بودند رو با خمپاره و انواع تسلیحات نظامی مجهز کرد که بیشتر در مقابل آمریکاییها دووم بیاره . این هم به دردسری برای آمریکا تبدیل شده .
اینجا نمیشه همه چیز رو در مورد عراق گفت . جامعترین اطلاعات در مورد عراق رو آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه نماز جمعه چند هفته پیش تهران گفت که خیلی مفید و قابل توجه بود . اگه دوست داشتین به اون مراجعه کنید .
ولی وجدانی یه کم به عکس این مقتدی صدر نگاه کن عجب هیبت داره !!!.

چاکر هر چی نسل سومیه