به نامش

تایپ کردن همچین هم مشکل نیست .

خودتون ببینین چقدر وبلاگ فارسی هر روز داره به روز میشه . که ما توش گمیم .

تنها حرفم اینه که حرفای خودمو براتون مینویسم حالا درست یا غلط . دو سه بار خواستم تعطیل کنم ولی بیخیال شدم .

در مورد مقتدا صدر هم نمیدونم احتمالا من اشتباه کنم . ولی چون وقت ندارم در موردش تحقیق کنم فعلا بیخیالش میشیم .

 

 

من یه بچه مذهبی ام

- میدونی داری چی میگی ؟

خب آره .

- ممکنه دیگه کسی نیاد وبلاگتو بخونه .

خیلی حالا روزی ده هزارتا بازدید کننده داره ؟ میخوام نیاد .

آره من یه بچه مذهبی ام .

میخوای بگم بچه مذهبی یعنی چی ؟

میدونی مذهب یعنی چی ؟

میدونی دین یعنی چی ؟

- من از آدمای مذهبی خوشم میاد .

= مزخرف هستن .

+- بیچاره من که مذهبی ام .

+ = - دین میخوای چیکار برو زندگی کن حالشو ببر .

آره من بیچاره ام که نمیدونم دین چیه . مذهب یعنی چی . نمی فهمم این 124 هزارتا اومدن چی بهم بگن .

خدا فرستادتشون که بگه ما هم هستیم .

نه . من بیچاره ام که نمیفهمم این راهش نیست .

خدا میگه میخوای حالشو ببری . میخوای بفهمی سعادت چیه . میخوای از همه ی امکاناتی که بهت دادم استفاده کنی ؟

من جواب رد میدم .

میدونی جوابم چیه ؟

میگم : من آدم مذهبی ای نیستم .

خدا هم میگه نباش . به قول ما شیرازیا : جونت در ره . عمرتم سر .

ببین خدا میخوام منطقی باهات حرف بزنم . این عصر عصر ارتباطاته . بهتره تو کاسه کوزتو جمع کنی بری دنبال کارت .

خدا : هه هه هه . خوشال . برو بذار باد بیاد . من تو رو آفریدم . بیچاره یه کم بشینی فکر کنی منو تو همین پیشرفتهای بشر و زرق و برقا پیدا می کنی . این همه بوق راه انداختن که تو نتونی فکر کنی .

من میگم : برو بینیم بابا شماها فقط بلدین توجیح کنین . اون دوره گذشت که با پای چپ برین توالت و با پای راست بیاین بیرون بهتره . الان دسشوئیا فرنگیه میشینی روزنامه میخونی کارتو هم انجام مید که وقتت تلف نشه . برو بینیم قدیمی .

خدا : من گفتم بهتره . تو که نمیدونی برای چی چرا ردش میکنی ؟ . ا ا ا چه پر رو هم هست . انگار نه انگار من آفریدمش . خب اصلا تو جفت پا برو تو و جفت بیا بیرون .

من میگم : خلاصه اش خدا . من و تو آبمون تو یه جوب نمیره . پاتو از زندگی من بکش بیرون .

خدا : من خیلی تو رو دوست دارم . ولی حالا که خودت نمیخوای خوشبخت بشی من هم مانعت نمیشم . این تو و این دنیای مدرنت . برو هر غلطی دلت میخواد بکن .

 

لازم به ذکر است :

اقرار به زبان شناخت قلبی عمل با اعضا و جوارح

 

نه بعضا:

 

واعظان کاین جلوه بر محراب و منبر می کنند

چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

 

و

 

بالاخره :

 

کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود

   حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست

 

چاکر هر چی انسانه