چند روزی است اطلاعیه ای در معابر اصلی شیراز تحت عنوان طرد اتباع بیگانه غیر مجاز نظر هر عابری را به خود جلب می کند.

در بند دوم این اطلاعیه آمده است :

صاحبان خودروهائی که مبادرت به جابجایی مسافران بین شهری و درون شهری اعم از تاکسی ، اتوبوس ، خودروهای مسافربر شخصی و غیره مینمایند هرگونه جابجائی اتباع بیگانه غیرمجاز باعث توقف 6 الی 8 ماهه خودروهای حامل میگردد.

بندهای دیگر اطلاعیه هم دست کمی از بند فوق ندارد.

البته این اولین بار نیست که فرماندار شیراز به افغانی ها میپردازد ، زمستان 86 هم به نانواییها دستور داده بود به اتباع خارجی نان نفروشید.

همچنین اخیرا در یکی از مناطق حاشیه نشین شیراز آلونکهای فروش ضایعات آهن اتباع خارجی تخریب شد که در کنارش چند ضایعات فروشی ایرانی هم قرار داشت و به همان سرنوشت دچارشد ، جالب اینجاست که از طرف فرماندار محترم نفری 50 هزار تومان به خبرنگاران حاضر در صحنه رسید تا مبادا خبر آن به گوش کسی برسد.

از آنجایی که آقای احمدی نژاد در گفتگوهای خبری و در صدا وسیما به طورمستقیم و غیرمستقیم به برخورد با افغانی ها تمایلی چندانی نشان نداده است این حرکت فرماندار محترم یکی از نشانه های همراه نبودن جناح راست سنتی در امور اجرائی با رئیس جمهور است.

این نکته هم قابل ذکر است که با اجرای طرح تحول اقتصادی و با تقسیم رایانه ها به اقشار مختلف به طور خودکار اتباع خارجی تحت فشار قرار خواهند گرفت.

از همه ی این ها گذشته ، از نظر مکتب و مذهب ، تقسیم عادلانه بیت المال توسط پیشوای شیعیان علی علیه السلام بین عرب و غیرعرب که آن روزها در مرکز خلافت اسلامی(کوفه) حضور داشتند امری انکار ناپذیر است در صورتی که خلفای سه گانه حتی از حضور آزادانه غیر عرب در شهرهای اسلامی جلوگیری می کردند و این عمل فرمانداری شیراز با آیین حاکم بر جمهوری اسلامی خیلی جور در نمی آید .

در پایان پیشنهاد میدهیم جناب فرماندار وقتشان را بیشتر صرف مبارزه با مواد مخدر نمایند که مثل نقل و نبات قابل دسترس جوانان شیرازی است و مانعی جدی برای اشتغال و در مقابل مانعی مثل اتباع خارجی خطرش چندین و چند برابر است.