به نام خدا

سلام

از همه‌ی اونایی که با پیغام گذاشتن منو شرمنده کردن ممنونم .

می‌خواستم چند روزی برم مرخصی . یه مدت نمی‌نویسم . شایدم اصلا دیگه ننوشتم . نمی‌دونم باید در موردش فکر کنم .

خلاصه اگه بدی دیدین که حتما حقتون بوده . اگه خوبی دیدن هم حتما اشتباه شده . حلال کنید . البته پیغاماتونو می‌بینم و بهتون سر میزنم . راستی من اینجا هم مطلب می‌نویسم دوستاشین بیاین ببینین و شما هم بنویسین . تالار گفتمان

یه مطلب هم به مناسبت پیروزی انقلاب :

شاید اخرین مطلبم باشه .

قبل از انقلاب :

اینهمه امریکا ادعا داشت ایران رو به یک کشور پیشرفته تبدیل میکنه . کو ؟ ما که ندیدیم .

چند تا کارخانه میبینید؟

شاید بگید استخراج نفت . بهتره بدونید که اون برای بردن نفتها به صرفش بود علم استخراج نفت رو به ما بده . یعنی بیشتر براش میصرفید .

خب خودم هم اشاره می‌کنم :یکی از نشانه‌های صنعتی بودن کشور داشتن صنایع فولاده . اون زمان شوروی یه کارخانه ذوب آهن ساخت که همون موقع دستگاههاش از رد خارج شده بودن . و رومانی هم یه تراکتور سازی همین تراکتور سازی تبریز .

فکر می‌کنید به خاطر اهداف انسان دوستانه این کارا رو کردند؟

نه . عزیز جون . شوروی برای این که شاه سایتهای موشکیشو تو مرز شوروی مستقر نکنه اینکارو کرد .

اروپا هم اونموقع برای خودشیرینی و ایجاد ارتباط تو کشورهای جهان سومی همچین کارایی می‌کرد.

خلاصه کنم .

بعد از انقلاب :

با این همه بدختی ، جنگ و فلاکت :

خودتون برید ببینید . همین ذوب آهن و فولاد اصفهان به کجا رسیده و در چه سطحیه . صنایع هوا فضا رو ببینید . صنایع نظامی رو ببینید . تراکتور سازی رو ببینید در چه سطحی رسیده . فن آوری غنی سازی اورانیومو که دیدید براش چه قشرقی راه انداختند . چشاشون داشت داشت درمیومد . اخه قرار نبود کسی این فن آوری رو به ایران بده . حالا خود ایران بدست آورده بود شاخشون در اومد. اینها همش در صورت خودکفائیه و هیچ کشوری کمک نکرده .

یه نکته این که ابرقدرتا هیچ وقت یه صنایعی رو به کشورای جهان سومی نمیدن چون بازارشونو از دست میدن . و یه هیچ وجه ممکن نیست اونا یه فن‌آوری رو به کشوری یاد بدن بدون گرفتن امتیازهای کلان .

من نمی‌گم مشکلی تو مملکت وجود نداره ولی با این همه درد سر و محاصره از همه طرف دست یافتن به این همه علم نه تنها جای گله و ایراد نداره که جای افتخار داره .

می‌دونید جنگ به ایران 1000 میلیارد دلار ضرر زد و حداقل تا 70 – 80 سال دیگه ایران نمی‌تونه اونو جبران کنه .

بیاید به جای این که اهداف آمریکا رو که نا امید کردن مردم از کشور برای این که یه جوری به ایران برگرده و خاورمیانه رو دوباره در دست بگیره دنبال کنیم . حالا یا آگاهانه یا از روی جهالت . بیایم مردم رو نسبت به مملکت امیدوار کنیم این حداقل کاریه که برای مملکت می‌تونیم انجام بدیم .

اگه قدرت قدم برداشتن در راه پیشرفت انقلاب رو نداریم . حداقلش در تضعیفش به بیگانه کمک نکنیم و اونو تقویت کنیم .

خلاصه مطلب :

سیر کلی نظام سیر مثبت و تصاعدیی است .

چاکر هر چی نسل سومیه


من هنوز مرخصی‌ام

امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ۸۲

دوتا اطلاعیه دارم :

۱ـ شهادت خواهرمون که تازه مسلمون شده بود به دست خوانواده‌ی بهائیش در شیراز ـ اینم توضیحاتش ـ حتما ببینید

۲ـ خود اطلاعیه رو بخونید ، در مورد ختم قرآن با یچه‌‌های اینترنتیه :

با سلام به همه دوستان در گروه ها و وبلاگها

 

الحمدلله مدت نسبتا زیادی است در گروه ایران اسلام و شیعه ایرانیان و سایر گروههای اینترنتی برنامه های متعدد ختم قرآن در مناسبتها و ایام مختلف انجام می‌شود. در این مدت پیشنهادهایی هم جهت بهتر برگزار کردن این قبیل برنامه ها ارائه و بعضا اعمال شده، اما یک پیشنهاد که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت پیشنهاد قرائت روزانه 50 آیه بود.

میزان متوسط قرائت روزانه در این روش تقریبا برابر با روزی 1 حزب (4/1 جز) است ولی به علت کوتاهی و بلندی آیات در روزهای مختلف حجم قرائت (بر حسب سطر و صفحه) متفاوت است.

توجه دوستان عزیز را در این مورد به این حدیث از امام صادق علیه السلام جلب می کنم

 

الکافی     کتاب فضل القران؛ باب فی قراءته  (حدیث 3494)
 عَلِیٌّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ حَرِیزٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ الْقُرْآنُ عَهْدُ اللَّهِ إِلَى خَلْقِهِ فَقَدْ یَنْبَغِی لِلْمَرْءِ الْمُسْلِمِ أَنْ یَنْظُرَ فِی عَهْدِهِ وَ أَنْ یَقْرَأَ مِنْهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ خَمْسِینَ آیَةً

 

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: قرآن عهد خداوند به بندگان خویش است، پس برای فرد مسلمان شایسته است که در عهدش نظری افکند و هر روز از آن پنجاه آیه بخواند

 

با ثبت نام دوستان در این طرح جدول تقسیم بندی آیات در اختیار آنان قرار می گیرد تا ان شاء الله مطابق فرمایش امام صادق علیه السلام همگی قرائت روزانه 50 آیه را داشته باشیم و جمع شرکت کننده در طرح نیز هر روز یک ختم قرآن انجام دهند.

آیات قرآن را به حدود 120 دسته که حداقل شامل 50 آیه گردد تقسیم می کنیم و مشابه نوبت بندی جزیی،‌ هریک از افراد شرکت کننده در طرح از یک بخش شروع می کند تا ان شاءالله طی 4 ماه دوره کامل قرآن توسط تک تک افراد نیز ختم گردد.

 

در پایان توجه همه عزیزان و دوستداران قرآن را به بخشی از فرمایشات امام صادق علیه السلام در مورد نحوه قرائت قرآن جلب می کنم

 

الکافی     کتاب فضل القران (حدیث 3526)

... کَانَ أَصْحَابُ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و اله و سلم) یَقْرَأُ أَحَدُهُمُ الْقُرْآنَ فِی شَهْرٍ أَوْ أَقَلَّ إِنَّ الْقُرْآنَ لَا یُقْرَأُ هَذْرَمَةً وَ لَکِنْ یُرَتَّلُ تَرْتِیلًا فَإِذَا مَرَرْتَ بِآیَةٍ فِیهَا ذِکْرُ الْجَنَّةِ فَقِفْ عِنْدَهَا وَ سَلِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ الْجَنَّةَ وَ إِذَا مَرَرْتَ بِآیَةٍ فِیهَا ذِکْرُ النَّارِ فَقِفْ عِنْدَهَا وَ تَعَوَّذْ بِاللَّهِ مِنَ النَّارِ

 

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: اصحاب حضرت محمد (صلی الله علیه و اله و سلم) قرآن را در یک ماه یا مدت کمتر می خواندند. قرآن نباید با شتاب خوانده شود بلکه باید شمرده شمرده قرائت شود؛ پس هرگاه به آیه ای رسیدی که در آن یاد بهشت بود درنگی کن و از خداوند عزیز و با جلال بهشت را طلب کن و هرگاه که به آیه ای برخوردی که در آن از دوزخ یاد شده بود صبر کن و از آتش به خدا پناه جو.

 

 

پس اگر شما هم دوست و آشنایانی سراغ دارید که وبلاگ نویس (ترجیحا مذهبی) هستند ممنون می شوم اگر آدرس ایمیل شخصی آنها + آدرس وبلاگشان را به بنده بدهید تا بنده ابتدا با خود ایشان شخصا ایمیل بزنم و کار را برای ایشان توضیح دهم تا شاید ایشان هم مایل به همکاری با ما باشند.شما هم در صورت تمایل برای شرکت در این ختم قرآن می توانید با آدرس عبدالزهرا113 تماس حاصل فرمایید.

Abdozahra113@yahoo.co.uk   و یاهو مسنجر هم با همین آی دی.

با تشکر و احترام فراوان

التماس دعا

یا علی