سلام

دوباره می خوام موقعیت نسل سومی ها رو بررسی کنم .

ببینید وقتی انسان تو یه موقعیت سخت و فشار قرار بگیره مثل جنگ حالا چه داخلی چه خارجی خیلی راحت تر می تونه خودشو حفظ کنه و تلاش کنه تا وقتی که موقعیت طبیعی و عادیه . بیشتر توضیح می دم . مثلا زمان انقلاب نسل اولی ها دنبال پخش اعلامیه و سخنرانی و کارهای ضد رژیم پهلوی بودند و تمام فکرشون متمرکز این بود که چگونه و کجا و چه جوری بتونند به هدفشون نزدیکتر بشوند . زیاد تو بهرش نمی رم چون خسته کننده میشه . نسل دومی ها جنگ بود دیگه بهتر . یه صحرایی بود و توپی و تانکی و خدا . فاصله خیلی کم شده بود هرچی هم سختی بود به دلیل هدف و ایمان و عقیده خوش می گذشت . من خودم امتحان کردما به خدا قسم می خورم لذتی که کار تو مسجد که قبلا گفتم با همه سختی هاش برام داشته( حالا مسجد مثاله تو کاروانها هم همینطور منظورم سفرهای زیارتیه و اردو و ...) تو هیچ کاری نبوده حتی گردش در بهترین مکانها . اگه باور ندارین یه جوری یه جایی پیدا کنین امتحان کنین . ولی باید اول عقیدتونو درست کنین یعنی هدفتون خدا باشه . اگه این نباشه یه کم که کار سخت شد می برید . بگذریم جبهه و جنگ و شهید و شهادت خوب بود ولی تموم شد. خب شد نسل سوم یعنی من بد بخت . یه کم سیاسی : درآمد سرانه تو مملکت ما 800 دلار در ساله در صورتی که تو کشورهای اروپائی 30000دلاره . یعنی 28800دلار بیشتر . خب ویدئو اومد آزادی اومد ماهواره اومد اینترنت اومد انتظارات رفت بالا یعنی منه نسل سومی از کشورم که سالی 800 دلار می تونست در اختیارم بذاره انتظاره خدمات به انداره 30000 دلار دارم . چون تو ماهواره و اینترنت دیدم . دیگه جنگ و مبارزه با زژیم هم نیست که من با عقیده ام خودمو با اوضاع وفق بدم . حالا من می مونم و فساد . چون مملکتم نمی تونه منو تأمین کنه . پس باید یه جوری این دغدغه فکری رو از خودم دور کنم . پس خیلی از نسل سومی ها رفتن دنبال عشق  و یه دست پاسور زدن با دوست وخترشونو اینترنت و ماهواره و پارک و بیلیارد . یه عده هم که دنبال ارزشهاشون بودن مثل من بدبخت موندن تو جامعه ای که همه رفتن دنبال این چیزا ولی من نمی تونم برم . چیکار کنم  ؟

البته من انتظار 30000 دلار در سال از مملکتم ندارم ولی این انتظارو دارم که یه کاری کنه همه بفهمن که نمی تونن مثل اونایی که 30000دلار در سال درآمد دارن زندگی کنن . تا کار درست بشه . دلایل دیگه ای هم داره که سران مملکت بهتر از منو تو میدونن .   

حالا بازم میگم دلم گرفته . نه به خاطر چیزایی که بالا گفتم . همینطوری الکی دلم گرفته . به نظر شما چه بازش کنم . با لوله بازکن ؟ نه بابا ؟

اگه بامتن فوق ناراحتتون کردم ببخشید.

چاکر هر چی نسل سومیه.