بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی می نشینیم تحلیل میکنیم تهاجم رسانه ای - فرهنگی غرب را یکی از مواردش را ایجاد نارضایتی عمومی ذکر میکنیم .

اما به راستی نارضایتی عمومی دلیلش فقط رسانه ها و معاندین نظام هستند؟!

در هر کدام از دستگاههای اجرایی زیر مجموعه ای هست به نام : روابط عمومی . یکی از وظایف روابط عمومی ها ارتباط با مردم و ترسیم نقش مثبت آن سازمان در اذهان عمومی است ، اما خیلی وقتها از دستورالعمل ها - ی ناقص و غیر کارشناسی - یک ذره اینطرف و آنطرف تر نرفته و اصلا برایشان مهم نیست که در شهر نسبت به آن سازمان چه فکری میشود؟!

چند نمونه در شهر شیراز:

رفته بودیم سازمان آب و فاضلاب برای پرداخت حق انشعاب فاضلاب که این روزها در شیراز خیلی از مردم را به این ادراه کشانده است ، از همان در ورودی مردمی را میدیدیم که خسته از پیچ و تابهای اداری غر و لند می کنند ، داخل راهروهای اداره هم که مردم منتظر بودند نوبتشان شود و کارشان راه بیفتد با هم صحبت می کردند و میگفتند : من شنیدم سازمانهای بین المللی کل مبلغ فاضلاب شیراز رو دادن! حالا اینا دوباره دارن از ما پول میگیرن!

خب این خیلی تعجب بر انگیز است ، اتفاقا خیلی از کارمندان اداره آب و فاضلاب هم بیخیال از کنار این حرف می گذشتند ، در همین پیچ و تابها از یک مهندس خوش برخورد قضیه را پرسیدم جواب داد: بانک جهانی وام داده و بلاعوض هم نیست باید برگردانده شود .

سوال اینجاست ، اگر واقعا پاسخ این آقای مهندس صحیح است چرا یک تابلو در آن اداره نصب نمی شود و این نکته به مردم اطلاع داده نمی شود؟!

در ثانی آیا نمی شود فواید فاضلاب شهری برای مردم شرح داده شود ، تا با خیال راحت وتحمل مراحل اداری نسبت به پرداخت حق انشعاب آن اقدام نمایند؟!

 

مورد دوم : همه ی ما در قسمتهایی از شهر از جمله بلوار مدرس فنس های بد قیافه مترو را دیده ایم ، در این که مترو برای شهر بسیار مفید و حتی ضروری است شکی نیست ، اما سوال اینجاست آیا نمیشود به جای این سیمهای کج و معوج دیوارهای چوبی یا از هر جنس ارزان دیگر نصب کرد و بر روی آن فواید مترو را نوشت ، تا مردم بدون هیچگونه اعتراضی حتی با خوشحالی از کنار آن رد شوند و مشکلاتش را هم بپذیرند؟ آیا نمی شود از آن به عنوان یک منبع درآمد بوسیله اجرای فضای تبلیغاتی استفاده کرد؟

 

بنابر این به نظر می آید در این عصر  که بوسیله رسانه حتی ذائقه مردم را به چیزهای مضر سوق میدهند ، حداقل استفاده از امکانات را بنماییم و با کوتاهی هائی همچون موارد ذکر شده مردم را نسبت به انقلاب شکوهمند اسلامی که انصافا با تمام این حرفها با جان و دل پشتیبان آنند بدبین ننمائیم .

 

بازتاب مطلب در سایت خبری فارس تیتر