میخواستم از زبان نفهمیمان برایتان بگویم .

باور کنید

از آن اولی که به دنیا آمدیم خیلیها بی تاب بودند که کی به زبان می آییم تا دستمان بیندازند و با ناقص ادا کردن کلمات ازمان بخندند حالا هم خیلی فرقی با اون موقع نداره . از وقتی که تونستی دست راست و چپتو از هم تشخیص بدی یه سری سرود و شعار یادت دادن و فکر کردن این اون زبونه !

منظورم زبون انقلابه !

درصورتی که زبان انقلاب را کسی تالیف و جمع آوری نکرده بود .

آخر آنمواقع یا حواسشان نبوده یا بر اهمیتش واقف نبوده اند .

میدانی حضرت علی ع خود زحمت کشید و زبان عربی را جمع و جور کرد و گرنه ما الآن اینجوری قرآن تفسیر میکردیم ؟

خب حالا برای تفسیر آیه های انقلاب باید به کدام زبان مراجعه کنیم ؟

آیا زبان عربی را میتوان با انگلیسی تفسیر کرد ؟

مگه قواعد انگلیسی بر عربی یا عبری هم وارده ؟

بابا عجب گیری افتادیما ؟

خب معلومه ما نمی فهمیم ؟

کی میخواد بفهمه ما مثلا انگلیسی بلد نیستیم ؟

دیکشنری هم دم دسمون نیست ؟

مترجم از کجا بیاریم ؟

بابا ایولا حالا میاد میشنه از ایثار برام میگه از از خودگذشتگی برام میگه از آرمان گرائی برام میگه !

هوی یارو !

مگه تو خری ؟

من میگم معنی حرفای تو رو نمی فهمم .

الف بای تو با الف بای من جور درنمیاد .

اصلا ببینم تو چی چی میگی ؟

حرف حسابت چیه ؟

هنوز آقو دد یاد من ندادی اومدی برام شعر میخونی ؟

ای داد بیداد

یکی بیاد به داد ما برسه !

بیست و شش سال گذشته

یه پدر آمرزیده نیومد بشینه یه کتابی دفتری کاغذی چند خطی کلامی بنویسه بعد اسمشو بذاره زبان انقلاب اسلامی

همون زبانی که این همه شهید دادیم

همون زبانی که کشور رو باهاش از خود گذشته ها به ایجا رسوندن .

ببین عزیز من ، من عادت کردم  بندازم گردن شما .

آخه زمینه رو فراهم کردی همه چی هم مهیا است که عقده هامو سر شما خالی کنم .

خب کشور رو آوردین به اینجا رسوندین !

حالا میان میگن تهاجم فرهنگی

مرتیکه الاغ !

کدوم تهاجم فرهنگی ؟

تو اومدی بشینی از انقلابت برام بگی .

پفیوز! آمریکا داره وظیفشو انجام میده تو چی ؟

یه کلاس گذاشتی به ما الفبای انقلاب رو درس بدن ؟

حالا رفتم به یارو مدیر یه سازمان میگم اینچا چرا اینجوریه چرا نو آوری نیست ؟

میگه گذشت اون زمونایی که مردم برای خدا کار میکردن الآن اگه پول ندی کسی کارتو راه نمیندازه

سازمان هم پول نمیده برای همین نو آوری نیست .

بابا تازه اینا دومیاش هستن

مرتیکه مگه تو خودت ننشستی برای من گفتی که اول انقلاب اگه یارو پولدار بود لباس فقیرانه میپوشید و غذاشو نمیخورد میبر برای فقرا .

چرا اینا رو تو مدرسه برای همه نگفتی ؟

چرا بچه بسیجی ما بیشترین مراجعه اش به ساندویچی و پیتزاییه ؟

اگه باورتون نمیشه تشریف بیارین دونه دونه اینا رو که گفتم نشونتون میدم .

کجاست اون فرهنگ غنی اسلامی که ازش دم میزدید ؟

کو ؟

چرا بعد از سریال داستانهای مجید و یه چند تا مجموعه دیگه که عهد عتیق ساخته شده بود کسی سریال و مجموعه برای ما نساخت؟

بودجه نبود ؟

گور پدر من و شما که بودجه برای هر قرطی بازی ای دارین به جز این چیزا !

مرد مومن من میدونم تو اداره شما نماز ظهر رو سر وقت میخونن . اما آیا برای کار کردن هم همینقدر جدیت دارند .

والا به من میگویند لب گود نشسته است میگوید لنگش کن .

خدا را شکر با مراجعه به اداره ای که به اصطلاح مذهبی ها در آن بودند بر این امر واقف شده ام که فقط برای رفع تکلیف کار می کنند و انتظار دارند حقوقشان ده برابر شود تا کارها و چیزهایی که بلدند رو کنند .

بابا ایول مگر شما شاگرد امام نبودید مگر شما جانتان را برای رهبر نمیدهید اگر بدهید و شعار نباشد؟!

مگر امام نگفت من خدمتگذار شما هستم . منت شما بر سر من است . من منت شما را میکشم .

لندهور تو کی اومدی این حرفا رو به من زدی ؟

اصلا ببینم خودت عمل کردی ؟ که من ازت یاد بگیرم ؟

دست مریزاد . کتاب مدرسه ی من تعلیمات دینی بود یه مشت تئوری که زوری اونا رو حفظ میکردیم و میرفتیم نمره ای میگرفتیم .

کی میخواست برای ما فرهنگ سازی کنه ؟

الله اعلم .

مثل این که عمرا نمیتوان به امید تو نشست .

ما بجنبیم !

اگر گرفتاریهای زندگی ، افسردگیها ، فشارها و هزار مشکل دیگر اجازه بدهد تا ما خودی نشان دهیم و مملکت را از چنگ تنبلهایی چون شما بیرون بکشیم .

این کلمات بیخودی سر هم آورده شده و فقط عقده های درونی یک نسل سومی است . ممکن است برای کسی فرستاده نشود .

اگر بهتان برخورد اشکال ندارد . امیدوارم جنبه چهارتا فحش رو داشته باشی و تا آخرش رو خونده باشی 

به هر حال ما حرفمونو زدیم که حرفی زده باشیم  و گرنه خودتون یه پا ارزشی هستید و نماز ظهر سر وقت تو اداره تون ترک نمیشه .

خواهشمند است آنهایی که کاری کرده اند بهشان بر نخورد که آنها هم بی تقصیر نیستند حداقلش اعتراضی میتوانستند بکنند و راهکاری بدهند تا همان قسمت خودشان هر روز بهتر از روز قبل عمل کند 

نه نویسنده بودم نه سواد مواد درست و حسابی داشتم . غلط ملط توش بود ببخشید .